lördag 13 juni 2009

Jag och the oldies

I eftermiddag har jag varit på min bostadsförenings 50-årsfirande. Jag anmälde en sen kväll när jag kom hem och var lite salongsberusad och det var kanske inte det mest genomtänkta jag gjort. Anmälan var dock bindande så det var bara att bita ihop. Som väntat var det jag, ca 3 personer runt 40 och resterande ungefär 100 år gamla. Vissa har bott här sedan stenålderns (huset byggdes). Det var mat, musik med Bengts trio och lite nostalgi. Peaken var när vi sjöng August och Lotta och skulle upp och hoppa om vart annat. Hade jag vetat bättre hade jag oxå tagit med mig vin och snaps som gamlingarna...Nåväl, de timmarna av mitt liv kan jag väl bjuda på och gratis är alltid gott!



Matkö!


En del av Bengts trio...tror han var hög på nåt!

Mina bordskamrater...


Inte visste jag att gamlingarna drack Systemets billigaste tetravin!

1 kommentar:

  1. När dragspelet kommer fram vet man att medelåldern är rätt hög:)

    SvaraRadera