tisdag 9 juni 2009

Hopp om mänskligheten

Morgonens cykeltur till jobbet var tung. Hade nämligen ingen luft i däcket och tänkte därför åka via en mack och pumpa på hemvägen. Sakta men säkert tog jag mig till en OK/Q8 för att pumpa. Observera att jag då hade passerat två obemannade mackar men där är pumpar tydligen inte standard. När jag kom fram insåg jag att halva däcket typ hände utanför hjulet så var bara att vända cykeln upp och ner och bereda sig på att bli lite skitig om händerna. Var tvungen och släppa ut luften och pilla in däcket men om jag ska vara ärlig finns det saker jag är bättre på en cyklar. Bredvid mig stod det en man och tvättade sin fina svarta BMW och sneglade lite på mig emellanåt. Jag kände mig lite blåst (är ju blondin numera) men tänkte att det här fixar jag och inte hade jag tänkt gå hem. Efter en stund kunde han inte hålla sig längre och frågade hur det gick för mig. Snabbt hade han tagit över kommandot och berättade hur man skulle göra för att inte få bubblor i slangen. Han styrde upp däcket, pumpade och gav mig samtidigt en lektion i någon slags allmän cykelpumpkunskap. Något grundskolan har missat att inbegripa i undervisningen?

Det var iaf mycket glädjande att det finns sådana trevliga och hjälpsamma människor här i världen! Det finns kanske lite hopp om mänskligheten…

Dessutom var han ju lite söt, om än lite gammal :)

1 kommentar: