lördag 6 juni 2009

Grattis Sverige och Malå

Idag är det Sveriges nationaldag och Malås födelsedag! Vilket trevligt sammanträffade. Men visst är vi väl lite dåliga på att fira nationaldagen, ibland önskar man att vi var lite mer som Norge, vilket hör till ovanligheterna. Antar att det är något på Gammlia och att kungafamiljen kommer komma ut ur deras skrymslen men ja vore kul om det vore nåt mer. Frågan är bara vad det skulle vara.

Jag håller på göra en tårta nu och måste göra mig iordning för att åka på 24-års kalas. Jag kommer ihåg när jag fyllde 24. Det var en jobbig födelsedag eftersom 23 är det ultimata åldern. Man är inte längre än fjortis (typ 18) men är inte så pass gammal att omgivningen inte kan ställa så mycket krav på att man ska göra något vettigt. Dessutom kommer man in på alla uteställen ;)Av dessa anledningar tror jag att jag mentalt har stannat kvar vid 23-års åldern. När jag var 24 tror jag tom att jag sa att jag var 23 för att jag inte förstod att jag hade fyllt. Nu har jag börjat gå över till att säga födelseår så får personen som frågar själv räkna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar