tisdag 26 maj 2009

U2 i sommar!

Ja så är det! Äntligen har jag hittat någon som är peppad. Min gamla resekamrat Petra, som jag reste runt i Kina, Australien, Nya Zeeland och Thailand med. Hörde om hon ville haka på konserten och Petra kan man lita på! Det var länge sen vi sågs då hon bor i Sthlm men vår upplevelse kommer jag nog aldrig glömma. Det var rätt lustigt faktiskt, vi hittade varann på en resesajt och bestämde oss för att göra sällskap. Vi träffades typ en gång innan vi åkte. Det visade sig att det var en bra matchning då vi hade mycket gemensamt. Vi hade till och med ett födelsemärke på samma ställe eller ja, jag på mitt vänstra bröst och hon på sitt högra så vi kallade varande "lefty" och "righty". Folk vi träffade trodde oxå att vi var systrar (inte på grund av brösten) :) men så lika utseendemässigt är vi nog inte. Jag kommer aldrig glömma den gången då vi var ute på någon ö som man kunde tro var isolerad från omvärlden. Generatorn för att få lite ström stängdes kl 9, bilar fanns ej.... sammanfattningsvis var det rätt primitivt. Vi träffade en kille från NZ som bodde i en övergiven hydda/bungalow utan dörr. En kväll när jag och Petra delat på en flaska rom vi köpt i Burma (för 9 kr) fick vi för oss att spöka lite för den här stackars killen genom att lysa lite med ficklampa. Dagen efter kom han och berättade att han hade drömt att någon var utanför hans hydda men han visste inte om det var en dröm eller sanning. Vi höll masken sen hade vi inte mage nog att berätta sanninen så jag tror fortfarande inte han vet. Stackars människa :) Men det absolut roligaste var när vi hade fått stop i toaletten och Petra fick plocka upp de små bajskorvarna med en liten bytta och bära ut dom bakom bungalowen. Själv låg jag i hängmattan och höll på dö av skratt, samtidigt som jag filmade den högtidliga händelsen!

Oj, det här handlade inte så mycket om U2, men blev så uppspelt av alla roliga minnen. Men som sag U2 i sommar. Jippie!






Puss på dig Petra!



1 kommentar:

  1. Lefty!, ser du inte att ni är rätt lika? Jag ser likheten...U2...gillar du dem eller gillar du bara "Sunday bloody sunday"?

    SvaraRadera