lördag 2 maj 2009

Filmkväll

Kom nyss hem från en filmkväll. Eftersom grabbarna kom en halvtimme för sent fick jag och Ida välja filmer. Det blev den kritikerrosade "Låt den rätte komma in" samt den lite mindre seriösa "A complete history of my sexual failure". Den förstnämnda var väl enligt min mening inte lika bra som man kan tro genom att läsa på fodralet. Speciell och läskig men lite långrandig, eller är det jag som är alldeles för mainstream? Den andra var jävligt skum, handlade om en snubbe som blivit dumpad av alla sina flickvänner och sökte svaret på vad som var fel på honom. Han verkade sakna självinsikt och såg fruktansvärt förtvivlad ut, men det var relativt underhållande och slutade lyckligt om jag tolkade det rätt.

Imorgon måste jag verkligen försöka läsa lite och kanske bära ner lite vinterprylar..

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar