torsdag 21 maj 2009

Agenda

Idag blev det en liten för lång sovmorgon, men det var skönt förutom att jag vaknade med huvudvärk. Min nacke är ett satans otyg ibland alltså. Nu ska jag bara äta lunch sen ska jag på första gången på länge åka ut till stugan och se hur det står till med bygget.

Förresten såg ni partiledardebatten på Agenda i söndags? Det var mycket intressant, men blev lite irriterad över att det inte främst handlade om EP-valet utan om inrikespolitik så här nära valet. Dessutom pratade dom ju om att valdeltagandet är så lågt och så kom det fram att tanken från början var att det skulle handla om Europafrågor, men Agenda ändrade sig. Jag mailade därför Agenda för att fråga hur detta kunde komma sig. Fick svaret att de tyckte en allmänpolitisk debatt skulle locka mer iom finanskrisen och att Europafrågorna var integrerade. Sen fick jag veta de kommande veckornas program...

"Agenda har sedan flera månader tillbaka anordnat en rad olika debatter inför EU-valet och belyst flera av de sakfrågor som parlamentet har att hantera, och kommer att fortsätta med det fram till valet. På söndag kommer två debatter om EU hållas i Agenda, Sahlin och Reinfeldt möts i en eu-debatt söndagen därpå och den 4 juni står Agenda som värd för SVTs slutdebatt om EU - då deltar toppkandidaterna från alla invalda partier i EU-parlamentet."

Och nu vet ni också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar