måndag 18 maj 2009

Fortet

Tråkigt nu är helgen slut igen. Varför går tiden så fort? Hinner knappt ta igen sig innan måndagen är tillbaka. Min förkylning verkar iaf vara på bättringsvägen, men jag vägrar tro att det är för att min kära pojkvän tvingade mig att äta en hel vitlöksklyfta! Visserligen är vitlök gott men det finns gränser.

Gårdagen spenderades mest hemmavid för att städa och dona. Inte det roligaste här i världen, men ack så nödvändigt. På kvällen var det äntligen dags för Eriks födelsedagspresent, "curlingen", som egentligen var Fångarna på fortet. Det var faktiskt lite roligt att Erik faktiskt trodde vi skulle spela curling. Kom inte ihåg hur han fick för sig det, men vi var väl inte sena att låta honom tro det kanske.. Tror dock han blev lite besviken. Tänk själv när man har förväntat sig något och sen är det något helt annat. Eller ja beror kanske på om man gillar överraskningar eller inte. Nåväl, vi hade roligt springades som galningar när vi försökte lösa diverse fysiska och tekniska gåtor. Gick dock inge vidare och resulterade i en del blåmärken på knä och armar. Tror också att jag sträckte mig en aning, man börjar undra om åldern redan har börjat ta ut sin rätt?

Årets eurovision var faktiskt imponerande. Ja, alltså bidragen (inte programledararna exempelvis), tror inte jag har sett en final där så många bidrag faktiskt var bra! Kände nog på mig att det inte skulle gå så bra för Sverige. Men vad tusan, lika bra det kostar ju multum att anordna ett sådant galej. Vinnaren var helt ok, men hade tyckt det varit roligare om Island vann, de har ju aldrig vunnit och hade en mycket fin låt.

Idag har jag inte gjort mycket vettigt. Tog mig till slut utanför dörren, lagom till att solen kommit långt ner på himlen. Tog en promenad och filosoferade över livet. Jag gjorde också ett försök att fixa min cykel, men gick som vanligt när det rör cyklar, inte så bra. Detta innebär att jag måste gå till jobbet imorgon, vilket innebär mindre sömn, vilket i sin tur innebär att jag måste sova nu!

Här är några bilder från Fångarna på fortet!


Gänget är laddat. Vissa tog det här med "ledig klädsel" mer seriöst än andra.

Johan visar sin styrka!

Ingen av oss var någon duktig inbrottstjuv, visade det sig!


Det var detta som orsakade den lilla sträckningen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar