torsdag 28 maj 2009

Gräslök på G snart?

Oj vad jag har varit duktig ikväll. Jag har både tvättat och städat! Det tråkiga med att städa är att det aldrig blir riktigt klart. Jag har helt enkelt lite för mycket saker för utrymmet jag bor på. Jag har oxå planterat lite gräslökfrön. Det är nästan ett mirakel, jag har verkligen inte några gröna fingrar. Jag har lyckats ta död på några garderobsblommor. Det ska bli intressant och se hur det här går, jag tippar på misslyckande men man vet aldrig. Jag körde på blomjord, men det kanske inte är till för sånt här?

Fick ett erbjudande från min bror idag. Om vi skulle gå ihop och köpa skog för typ 8 miljoner. Han menar att skog är en säker investeringen och det kan jag nog köpa, men ändå har inte så stor koll. Måste nog sätta mig in i det här innan jag blir skogsägare. Men det kanske skulle vara något, kanske kan tjäna en hacka, vilket kan vara bra om jag nu blir arbetslös snart. Frågan är bara hur mycket jobb det är?




Här ligger dom små fröna. Vad tror ni?

4 kommentarer:

  1. Hmm alltså jag funderar på det här med gräslöken. Ska man inte ha såjord när man har fröer, mindre näring i sån jord har jag för mig. Vilket gör att risken minskar att fröerna ska börja mögla. Men ska du inte börja plantera i nå plastkrukor och sen ha nå lock över, typ en plastpåse med lufthål i? Så skulle jag göra iaf, men jag är ju ingen blomstermästare heller men... :)

    SvaraRadera
  2. Men det kanske går lika bra att göra som du gjort, ska bli intressant att följa detta! :)

    SvaraRadera
  3. Förmodligen har du helt rätt, jag har ju ingen koll och du är nog en expert jämfört med mig. Blomjord kändes inte helt hundra men tog en liten chansning :) ja..hm undra hur ofta man ska vattna?

    SvaraRadera
  4. Jag tror man vattnar rätt ofta, alltså man gör ju det när man sår upp nya växter så..då vattnar man ju som flera gånger per dag. Ska som aldrig va torrt. Men kom ihåg att vattna med en blomspruta, så att du inte får upp fröerna. Lycka till :)

    SvaraRadera