fredag 22 maj 2009

Stugan

Hej!

Igår var jag på första gången på väldigt länge ute i stugan och skulle hjälpa till. Har lite dåligt samvete att jag inte är där så ofta, men har haft väldigt mycket annat och ibland måste fan få prioritera vila och att ha ett hem som åtminstone ser ok ut. Men när renoveringen kommer till att måla och göra saker inomhus blir det nog roligare! Igår spenderade vi otaliga timmar med att försöka få en packning att stanna kvar på toppen på en trekammarbrun. Jag reserverar mig för felaktiga benämningar på grejerna, men packningen skulle stoppa grundvattnet från att läcka in. Vi var 4 personer som hjälptes åt att pumpa vatten samtidigt som vi skulle få dit den. Det var diskmedel, såpa inblandat. Jag satt typ i det där hålet och blev dyngsur och kall. Till slut fick vi tillkalla några grannars hjälp som hade nån typ av silikonlim som vi använde för att få packningen att inte glida med när vi satte dit den och det funkade tillslut.


Så här såg det ut..

Idag hade jag tänkt jobba en stund, men slutade mest i rensning av min inbox. Mycket mail! Åkte sedan och tränade pump, vilket var första gången på mycket länge! Det var roligt men väntar mig en skön träningsvärk inför morgondagen! Förresten visste ni att det är kulturnatta i helgen? Läste planeringen och det roligaste jag hittade var sumobrottning i sådana där dräkter. Hur roligt skulle inte det vara lixom??

Nu ska jag köpa hårfärg..


1 kommentar: