måndag 4 maj 2009

cykel - hata eller älska?

Först blir jag uttvingad på morgonprommis sen när jag väl ska stressa iväg till jobbet får jag punka och var tvungen att gå. Inte för att gå är min värsta mardröm, men var inte det jag hade planerat och kom dessutom för sent! Jag är verkligen otursföljd när det kommer till cyklar, vet inte hur många gånger jag fått punktering, även om jag har mig själv att skylla när det ändå irritersamt. Jag har som en liten hatkärlek för cyklar. Mycket smidigt påfund som gör att man tar sig fram relativt snabbt och enkelt och är på många sätt bättre än en bil. Blir dock vansinnig när cykeln krånglar, ungefär på samma sätt som när bilen inte fungerar...
Bil är skönt när det är kasst väder, men måste nog säga att jag är en cykelmänniska..fast kanske mest beror på att det är enklare att parkera med en cykel än en bil :)

Vilken trevlig start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar