torsdag 17 september 2009

Kanske jag ska bli daytrader?

Nu har jag kommit hem från informationsträffen från Avanza. Det var intressant och jag blev lite peppad att ta tag i lite olika saker. Nu ska jag ta upp min så kallade daytradingkarriär...okej kanske inte riktigt men nästan. Ska börja med att sortera upp mina pärmar och kasta lite gamla papper. Jag var oxå och hämtade en pensionspärm från banken så ska jag sätta mig in i det oxå! Kommer ett orange kuvert någon gång per år...det är ungefär det jag vet.
Summa sumarum. Träffen gjorde mig inspirerad men i övrigt var det inte så mycket, utan mest reklam för Avanza bank som iof är bra på många sätt. Föreläsaren var dock rolig och jag fick lära mig ett nytt begrepp, "räkmackeaktie" som innebär att man köper typ en aktie i ett bolag för att bli registrerad ägare och därmed bli inbjuden på bolagsstämma och få en räkmacka. Tur att jag fick skratta lite för på vägen dit höll jag på bli vittne till ett barn som blev överkörd. Huvva!


Nu så!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar