måndag 14 september 2009

Bättre sent än aldrig Björklund och Krantz!

Jaha lagom till att jag slutar plugga så bestämmer sig regeringen äntligen för att höja studiemedlet, som för övrigt var ett vallöfte. Staten är en trögrörlig apparatur..
Jaja en positiv sak är ju att mitt studielån inte blir lika stort som dagens studenter. För många är det dock välbehövligt för att slippa leva på föräldrar eller jobba när de egentligen ska koncentrera sig på sina studier! Artikeln kan ni läsa här. Kanske ska tacka den nya högskole- och forskningsministern Krantz som tagit över efter Leijonborg.

Grattis alla studenter! Nu ska jag luncha.

2 kommentarer:

  1. Sorry Clara, men det verkar som om våran höjning av studiemedlet kommer att bekostas av att ni som betalar tillbaka får lite högre avgifter...personligen tänker jag bara spela ut studieskulderna mot döden.

    SvaraRadera
  2. Det måste vila en förbannelse över mig...
    ja tack för idén, ska nog jag oxå!

    SvaraRadera