fredag 11 september 2009

Arg..men med nya pjux!

Första veckan är nu över! Det har varit en väldigt lugn och skön vecka, mjukstart så att säga. I övrigt är jag mestadels arg och irriterad. Igår fick jag brev från Försäkringskassan och efter det kan ni glömma alla gånger jag försvarat en byråkrati och en viss politik (vill dock fortfarande jobba inom staten men ändå). Sen imorse debatterades det om studieavgifter för utländska studenter men oxå svenska och det gjorde ju inte direkt min dag bättre. Jag blir bara så jäkla irriterad, är folk helt inkompetenta??? för att inte säga helt osolidariska och arroganta. Studenter är och kommer aldrig att fungera som kunder av utbildning utan är en del av utbildningen. En förutsättning helt enkelt!! Hur svårt ska det vara?

Tänkte att jag lugnar mina nerver med att ta en sväng förbi stan efter "jobbet". Blev en aning fattigare men har faktiskt inte så dåligt samvete över skorna som ändå kostade 1500 spänn. Men jag tänkte att istället för att handla skor med halvtaskig kvalla på skopunkten skulle jag köpa ett par riktiga skinnstövlar som håller ett tag och är relativt klassiska. En aning tantiga kanske, men har inte så mkt att välja på med tanke på mina vaders omfång!
Sedan slank det ner en gullig liten tröja från Monki oxå. Jag behöver lite vardagskläder.



Sköna var dom oxå!



1 kommentar:

  1. dedär var väl inte tantigt...beror väl på vem som har dem, och du är ingen tant:)

    SvaraRadera