onsdag 21 oktober 2009

Lax är gott

De hade billig färsk lax på Coop igår! Schysst att kunna köpa gofisken färsk. Saknar verkligen att ha en saluhall att kunna gå handla färsk mat i. Tråkigt att det är så ovanligt i Sverige. Visst det finns lite problem med tanke på det geografiska läget men ingenting är väl omöjligt...varför inte samla alla på ett ställe och åtminstone på somrarna kunna sälja tomater, gurka, morötter, ägg. Bönder som kan sälja kött finns det väl oxå för den delen.

Laxen blev iaf god, trots att jag fick ringa mamma och fråga vad jag egentligen skulle göra med den. Jag tror att jag har en ganska bra känsla för god mat, kräsen är jag oxå men det är nog ändå ett utvecklingsområde vad gäller min kompetens.



Före


Efter

3 kommentarer:

  1. Alla tvkockar presenterar sin rätt med recept. Jag vet inte om det även gäller datorkockar men får man se ditt recept? Hur smakade det?

    SvaraRadera
  2. vad duktig du är! Och självklart måste vi ju få se receptet :)

    SvaraRadera
  3. Tack men duktig och duktig, var ju typ en engångsföreteelse. Recept och recept, vet inte om det jag gjorde kvalificerar sig för att definieras som recept. Men slängde in ungefär halva laxen med salt och peppar i ugnen. Kokade fullkornsbulgur och sköljde lite sockerärtor. Såsen är créme fraische och pepparrotskräm. Det var faktiskt gott! Svårare än så var det inte. Behövs mycket salt till fisken dock.

    SvaraRadera