onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan

Kom hem för Malå för någon dag sen och börjar känna stressen över flyttpacket. Har tagit fram några kartonger och börjar rensa så smått men nu när det är jul och familjen är hemma vill jag ju hellre umgås med dom. Det var iaf trevligt att vara i Malå några dagar och fira lite mini-jul. Det roligaste var att jag fick möjlighet att prova ett "riktigt" objektiv till min kamera. Ett 70-300 mm macroobjektiv - måste ha! Så roligt att fota, har dock insett att jag nog måste gå en fotokurs för att lära mig allt! En dag åkte vi upp till Arjeplog och hälsade på en vän som fått barn. Lilla Emma är bara 3 veckor gammal och så gosig trots att hon mest ville sova. Nu är det dan för dopparedan, vet ni förresten varför det heter dopparedagen? Det vet jag! Men i år blir det nog ingen doppa, eftersom LCHF-chefen (mamma) mestadels står i köket.

Nu ska jag ta och dra mig hemåt åt mor och far och umgås lite. Kanske smaka av tryfflarna jag gjorde igår kväll!

Jag leker drottning..

Stolt mamma!


Testbild med objektivet

1 kommentar: