tisdag 16 mars 2010

Glasögonfundering

Idag fick jag hem en reklamtidning från en glasögonförsäljare och började titta efter glasögon, då jag fortfarande inte hittat några som passar min näsa. Har iof inte engagerat mig särskilt mycket heller men nu var det inte det jag skulle skriva om. Det fanns med en del sminktips och då tänkte vad tusan har det här med saken att göra. Men sen började jag fundera. Hur tusan kan man sminka sig runt ögonen om man har så dålig syn att man knappt ser någonting utan sina glasögon!?? Givet att man inte har linser då. Känner ju en del som påstår sig ha väldigt dålig syn men har aldrig hört någon klaga över att de tycker det är svårt att sminka sig.

Någon som känner igen sig? :)

2 kommentarer:

  1. Jag kan tala för skaran av oss riktigt närsynta (har ju -6,5 och -6,7 på mina ögon) - det gäller helt enkelt att stå jävligt nära spegeln. Då går det. Sen tror jag mig faktiskt ha sett glasögon där man liksom kan vika upp glaset, men fattar inte vitsen med det.

    SvaraRadera
  2. Ah tack Maria då förstår jag lite bättre :)
    Hörrö du får hjälpa mig finna ett par fina glajjer i den här stan!

    SvaraRadera